10 Nisan 2013 Çarşamba

2. Doa Fiyaskosu...

Yenilen pehlivan güreşe doymaz arkadaş... 8 Mart alışverişim diğer arkadaşlara nazaran birkaç gün daha erken ulaşmıştı ama siparişim eksikti ve aldığım lavanta suyunun pompası çalışmıyordu, kendilerine bildirdim ve yenisini yollayacaklarını söylediler. Sonra birkaç hafta ses çıkmadı.. Yollamayacaklar herhalde, bari bir şeyler alayım da beraber gelsin dedim 1 sabun 1 pompa için bunları aldım :s
Keratinli maskeyi hala deneyemedim ama acayip övülüyor bu yüzden bir tane daha aldım. Folyoyla sarıp fönle ısıtanlar falan varmış, yapılandırma işlemine böyle bir yaklaşım karşısında saygıyla eğiliyorum.. Kadınlar kulübü okuyunca insan çıldırabiliyor..
Kargolardaki gecikme ve karışıklığın sebebi cenazeleriymiş, bu sebeple çok üstlerine gelindiğini düşündüm (ben dahil) madem bir alışveriş daha yapıyorum şu şampuana da bir şans daha vereyim dedim, çünkü geçen yıl aldığım saçlarımı keçe gibi yapmıştı ve kötü koktuğu için atmıştım. O seride sorun olduğunu söylediler.. Nitekim saç bakım yağından sonra uygulamama rağmen bu yeni şampuanla da sonuç aynı! Fiyaskonun dikalası da burada aslında, şampuan yarım şişe geldi! Gördüğünüz gibi paketleme gayet iyi, ağzı bantla yapıştırılmış ve koliye akma olmamıştı. Banyoya götürüp duş jeliyle yan yana koyduğumda şampuanın etiket seviyesinden daha aşağıda olduğunu gördüm üstelik şampuan gramajlarını düşürüp, fiyatları yükseltmelerini ürünlerin doğal olduğuna ve çabuk bozulduğuna bağlıyorlar.. Gramaj azalıp, fiyat artıyor? Ambalaj üzerinde ve sitelerinde 250 ml olan bir ürün nasıl eksik geliyor anlayabilmiş değilim.. 
Yaseminli duş jeli fena değildi, sandal ağacı olanını denemek istedim ama çok korkunç kokuyor! Bu koku konusunda da anlaşabilmiş değiliz Doa'yla.. Geçen alışverişimde aldığım tüm yağlar aynı renk ve yoğunlukta ve kokusuz. Çekirdekten elde edilen yağların kokusuz olduğunu, Türk milletinin yağların kokusu olduğuna inandığını söylediler.. Başka marka kıyaslamasına girmeden en basitinden tahinin üzerine çıkan yağ bildiğimiz susam yağı, en azından onun müthiş kokusuyla kıyaslayabiliriz? 
Bu yağlar da herhangi bir sorun yoksa bile tarım bakanlığı onayları olup olmadığını sorduğumda da bir yanıt vermediler. Nitekim ambalajlar üzerinde bir ibare yok, fakat aşağıda yayınlayacaklarıma göre, izin olmalı ve ambalaj üzerinde yer almalı..
Daha önce de yazdığım gibi Doa'nın şirket politikasını destekliyorum ama doğal gibi gösterilen çoğunlukla işe yaramayan ürünleri olduğunu ve bunu yaparken "Doğaya saygı" adı altında şirin görünmeye çalıştıklarını da ne yazık ki düşünmekten kendimi alamıyorum..   

EK-1

Gıda ve Gıda İle Temas Eden Madde ve Malzemeleri Üreten İş Kolları

   G39 - İçme amaçlı doğal bitkileri işleyen, aromatik yağ üreten iş yerleri,

 Gıda ile Temas Eden Madde ve Malzemeler İçin
 Üretim İzni Başvurusu 

       a) Dilekçe,
b) Çalışma izni ve gıda sicili belgesi sureti,
c) Sorumlu yöneticinin noter onaylı sözleşmesi, diploma örneği ve söz konusu iş yerinde sorumlu yönetici olarak çalıştığına dair meslek odasından alacağı belge (meslek odası olmayanlardan  istenmeyecektir),
d) Marka tescil belgesi (marka adı yazılabilmesi için Türk Patent Enstitüsü’ne başvurduğuna dair belge ve emtia listesi),
e) Üretim teknolojisi, üretim akış şeması,
f) Üretilecek maddenin hangi gıda (katı-sıvı-gıda) ile temasta kullanılacağına dair bilgi,
g) Ham maddenin ticarî ve kimyasal adı,
h) Katkı maddesi kullanılacak ise kullanım amacı ve  yüzde miktarı,
i) Boyar madde uygulaması yapılacaksa kullanılan boyaların ticarî ve kimyasal adı ile uluslar arası                                       indeks numarası ayrıca, masterback boyada yüzde miktar ve taşıyıcısı,

     Dış ambalâj etiket örneğinde en az aşağıdaki bilgiler bulunacaktır :
Ürünün ticarî ve kimyasal adı :
Üretim tarihi  :
Ambalâj içindeki ürün miktarı :
Parti ve seri numarası :
Üretildiği firma adı ve adresi :
Depolama koşulları :
"Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın ............... tarih ve ......... sayılı izni ile üretilmiştir.”
ifadesi
  

Doa'nın facebook sayfasından gelip de bu yazıyı görme ihtimali olanlara;
Ürünü ben almışım, ben memnun kalmamışım, ben sorun yaşamışım, benim kafama sorular takılmış sana ne? Sen ürünlerle çok mutluysan bana ne?
Bakanlık onayı arıyorsak burada işimiz neymiş? Nerede arayalım? Şans oyunları bayiisine kupon yatırmaya mı gidelim? 
Sitedeki bilgiler yeterliymiş. Evet pekçok firmada olmadığı kadar bilgi var ama yabancı siteler de şirket politikalarını, ürünleriyle ilgili bilgilerini, bloglarını, hayvanlara bakış açılarını paylaşıyor. O markalar için de Türkiye'de bir muhattap bulursam, sitede bulamadığım aklıma takılan durumu sorarım.. Siz, saç maskesini sürüp kafamda kaç gün bekleteyim gibi şeyler sorarsanız benim de bunu bilmeye hakkım var en yüksek müsadelerinizle...
Gelmiş nelerden memnun olduğunuzu yazıyorsunuz, ben alışveriş yapıcam bi el atın da liste oluşturalım diyen yok zaten orada...

19 yorum:

  1. sanırım doa kozmetiğe ilk tepkiyi dile getiren blog bendim şu yazımda http://desenlioje.blogspot.com/2013/03/doa-kozmetik-gul-suyu-inceleme.html bana da bir cevap verememişlerdi. son 2 günde gördüğüm 3. şikayet yazısı ya firma kendini düzeltsin yada kimseyi kandırmaya çalışmasınlar ayıptır

    YanıtlaSil
  2. Doa Kozmetik'ten birkaç defa alış veriş yapmaya niyetlenmiştim ama her seferinde bir şey beni durdurdu: Fiyatlar! En basitinden Shea yağı normalde ne kadar pahalı öyle değil mi? Doa'ya bakıyorum 3.50 lira, güven duygusu oluşmadı maalesef bende:(

    YanıtlaSil
  3. sevgili blogger dostlarımız. doa kozmetik çeşitli operasyonel hataları bir yana, çalışmaya çalışıyor ancak bunu yaparken doğallıktan ödün vermemek gibi bir politikaya sahip, tüm müşterilerimiz bilmeliler ki memnun kalmadıkları her ürün için standart iade prosedürü geçerli, sizi sadece ürün satılacak insanlar olarak görmüyor, sürdürülebilir üretim ve tüketim için çalışıyor. shea yağı neden ucuz? çünkü afrikada kadınlardan kilosu 5 dolara alınan bir şeyi size çok özel çok faydalı diyerek 100 gramını 100 liradan satmadığımız için suçluyuz farkındayız ama af dilemeyeceğiz. bakın bu da uluslar arası tedarik linki buyrun hani inanmazsınız diye. (http://www.alibaba.com/product-free/137567164/100_UNREFINED_SHEA_BUTTER_ORGANIC.html)

    gül suyu neden gül gibi kokmuyor diye soruyorlar bize, gül suyu gül yaprağından elde edilir ve gül suyu hiç de öyle güzel kokmaz, kullandığınız gül suyu saf gül suyudur, ülke işçerisinde bulabileceğiniz en iyi kalite diyebiliriz. peki gül yağı nasıl kokuyor diyecek olursanız tonlarca gül suyundan 1 kg gül yağı çıkar, gülyağının kilogram fiyatı 8000 avrodur yani elinizdeki gülsuyunda bir damlanın 10 da 1 i kadar ancak gül yağı vardır. telefonla arasanız tedarik kaynağımızı da söyleriz, firmanın hangi hatır gönülle bize gül suyunu verdiğini, türkiyeden avrupaya giden o suların özel kozmetik diye sizlere kaç liralara satıldığını anlatması için size firmanın telefonunu vereceğiz. hatta ıspartadaki fabrikayı da ziyaret edebilirsiniz. biz kimseyi kandırmıyoruz.

    yağlar neden kokmuyor, soğuk sıkılan ve ekstra kalite olarak rafine edilen bir yağ kokmaz, kozmetik kalite yağlar rafine edilirler, tabi çok hafif kendilerine has karekteristik kokuları vardır, ancak badem susam pirinç kepeği gibi fndık macadamia kayısı gibi kuru tohum yağları kokmazlar. sizlere buram buram kokan yağlar satmadığımız için de çok suçluyuz, ancak başka bloglarda da söyledik elinizdeki yağı analiz ettirin ve uluslararası standartlarda çıkmazsa size 10 bin lira vereceğiz. çünkü bu yağların hiç birisini biz üretmiyoruz hepsi dünyanın 12 farklı ülkesinden geliyor. isteyen herkese tedarik kaynaklarımızı açıklarız.

    tarım bakanlığıyla bir işimiz yok bu yağları yemeklik olarak satmıyoruz, bunlar kozmetolojik kulanılan maddeler.

    şampuanlar noktasında hala iddialıyız, şampuan noktasında hala iddialıyız saçınızda kullanıma devam ediniz. ancak şampuanda bilmeniz gereken bir şey var bu şampuanlar sls içermezler, dolayısıyla güçlü yağ çözücü ürünler değiller ve yağ bakımlarını artımakta zorlanırlar. şampuanda dolum makinesinde bazen eksik dolumlar olabiliyor bunun için özür dileriz. ancak saçınızdaki etkisini yağ bakımı yapmadan denemelisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağlı saçlar için üretilmiş bir şampuan yağ bakımını temizleyemiyorsa normal bir yıkamadaki etkisi tabii ki denenebilir.. Ancak yağ konusu benim hala kafamı kurcalıyor hiçbir ürününüzün üzerinde herhangi bir ibare, açıklama yok, yani tüm firmalar hammaddeyi kendileri üretmiyor ancak içindekiler kısmı ve gerekli bilgiler var. Örneğin başka bir markanın body butter'ına baktığımda nereden ithal edildiği ve sağlık bakanlığı bildirimi yapıldığı yazıyor yani gıdayla temas eden aromatik yağlar için bir düzenleme varsa insanla temas eden yağın da bir bildirimi olmalı.. Aromatik yağların bir kısmı içilebiliyor bu bağlamda tarım bakanlığıyla işiniz yoksa elimdeki diğer markalarda "haricen kullanılır" yazılı olmasına rağmen yine tarım bakanlığı izni ile üretilmiş..
      Yani, neden ucuz satıyorsunuz değil derdimiz, bu fiyatlardan daha ucuza sattığınız da oldu o zaman da bunu nasıl sağladığınızı biliyorduk sitedeki açıklamalarınızdan ama ürün içerikleri ile ilgili endişelerimiz var.
      Yazımda belirttiğim gibi şampuan ve saç kreminizi geçen yıl da aldım kullanamadım tekrar deneyeceğim en nihayetinde şampuan ya kullanırım ya kullanamam fakat yağlar konusunda isteyene tedarikçiyi mail atmanız bize bir şey ifade etmez.. Sonuçta biz sizin ithalat belgelerinizi, gerçekten oralardan ürün alıp almadığınızı bilemeyiz.. Resmi mevzuatlara uygunluğu biz denetleyemeyiz.. Eğer denetleniyorsa zaten etiketlerinize yansır diye düşünüyorum.. Bu ülkede hiçbir izne tabî olmadan hammadde ithal edilerek ambalajlama yapılmasına izin verilirmiş gibi gelmiyor..

      Sil
  4. seçil hanım, etiketlerde parti numarası son kullanma tarihi ve şirket bilgilerimiz yer alıyor, ancak üzerine sağlık bakanlığından izinlidir bildirimi yapılmıştır gibi ibarelerin konulması bakanlık tarafından yasaklanmıştır. yağ saf olduğu için zaten üzerinde %100 pure natural yazıyor, biz kozmetik uygulamalar için satıyoruz.

    gelelim tarım bakanlığı mevzuatına, bu yağları piyasaya arz eden firmaların çoğu kozmetik değil gıda ile iştigal eden çeşitli bitkiler yağlar bitki suları satan firmalar, dolayısıyla tarım bakanlığı bildirimlerinde bulunuyorlar.

    evet bu ülkede izinsiz hammadde ithal edilerek dolum yapılmıyor, daha acı olanı o hammadde hiç getirilmeden dolumu yapılıyor, şu anda piyasada bulunan bitkisel yağların %90 ı saf değil.

    bu da bakanlığın ürün üzerine izin ruhsat bildirim gibi ibarelerin konulamayacağına dair ilgili etiket genelgesinin linki.

    "Bilindiği gibi 5324 sayılı Kozmetik Kanununun yayım tarihi olan 30 Mart 2005 tarihinden itibaren Bakanlığımız Kozmetik ürünlere üretim ve ithal izin belgesi düzenlememektedir.
    Bu nedenle etiketlerde kesinlikle izin veya bildirim tarih sayısının bulunmaması gerekmektedir. (Bildirim Kayıt Belgesi, Kabul Belgesi ve kanun,yönetmelik tarih-sayıları da dahil olmak üzere)"

    http://www.iegm.gov.tr/Default.aspx?sayfa=kozmetik_etiket&lang=tr-TR

    hala dahi şüphe duyanlara tüm tedarik faturalarımızı, ve satış faturalarımızı açıklarız. hani giren kg ile satışı yapılan kg arasında fark var mı yok mu onu bile açıklarız. biz saf yağlar satıyoruz, ve tüketiciyi yanıltacak tanıtım ibareleri güven oluşturacak bakanlık ibareleri kullanmıyuoruz. bunun için sitemizde neden bilgi olmadığı soruluyor bize. tek suçumuz tabi abla bakanlık onaylı bunlar her derde deva diyerek seyreltik olmaz malları satmamamızsa suçlamak yetmez asın bizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım sizi suçlamak değil bilgi almak. Ürünlerinizle ilgili pekçok soru aldığınızı ve bunları yanıtladığınızı biliyorum, bakanlık olayını daha önce de sorup yanıt alamadığım için kasıtlı olduğunu düşünmüştüm.
      Geçen yıl yaşanan ölüm olaylarından sonra zayıflama ilaçları için tarım bakanlığı onayı ibaresini kullanıp siteler üzerinden reklam yapmanın yasaklandığını biliyorum, bunun dışında bir şeyin kamuoyunda yer aldığını hatırlamıyorum.
      Aydınlandık, teşekkürler :)

      Sil
  5. Karşılıklı olarak guzel ve faydalı bir paylaşım olmuş, son moda bu bitkisel yağlara karşı hep mesafeliyim böylede kalicam, bitkisel ürünlerde guzel koku filanda aramıyorum vaadettigi şifayı versin yeter, elimde bir gözaltı kremi testeri var saydım tam 87 adet kimyasal mevcut *-* Dogaliz diyenler gercekten doğal iseler zamanla toplumsal eğilim lehlerine kayacaktir, kimse bu kadar kimyasalı cildine sürmek istemez, İnanınız Müşterinin aradığı sadece DÜRÜSTLÜK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey bitsin bir sabun bir güneş kremiyle yaşayasım var :s
      Ama saçma hormonlarım yüzümden vücudum hem kuruyor hem akne oluyor, saçlarım dökülüyor filan bu yüzden piyasadaki birçok markanın birçok ürününü kullandım genç yaşta ölmezsek iyi :))

      Sil
  6. Ah ah! Sorma seçilcim Annem beyaz sabunla yikardi saclarimi yumusacik ve belime kadardı, ne zamanki sampuan modasına uydum mahvettim kendimi, duş jeli alsamda kullanmıyorum yine hacisakir gidiyorum(bazen ikisini karıştırıyorum) icinde 87 adet kimyasal olan şeyi vücudumuza sürüyoruz sonrada vay niye hasta olduk, hadi sampuani kremi geçtim asıl derdim roll-one larla, en cok ondan korkuyorum... :((

    YanıtlaSil
  7. tam doa alışverişi yapmış siparişimin gelmesini beklerken bunları okuyunca üzüldüm. kafama takıldı. bütün şehri talan edip bulamadığım hindistan cevizi yağını bulduğuma sevinmiştim halbuki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hindistancevizi yağından memnun olan birçok kişi var ben de aldım henüz fala kullanmadım ama yapısı diğer kullandıklarıma benziyor. Başka markadan da aldım ama plastik şişedeydi katılaşan bir yağ olduğu için kullanımı çok zordu..

      Sil
  8. geldi ürünlerim. 3 tane hindistan cevizi yağı aldım ama hayal kırıklığına uğradım plastik şişe ve kapak.
    nerde nasıl muhafaza edicem bilmiyorum.
    shea yağı aldım ve özellikle belirttim saçlarım için numune istiyorum diye göndermemişler. Halbuki yeni ürünler deneyip, almak istiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden hediye yolluyorlardı ama numune uygulamaları yok sanırım canım.
      Hindistancevizi yağını eline alıp ovunca eriyor, istersen spatulayla cam bir kaba aktar. Ben kendi ambalajından kullanıyorum.
      Shea biraz sert geliyor bana, dudaklarım için kullanıyorum ama etkisini tam anlayamadım. Sen memnun kalırsan mutlaka yaz :)

      Sil
  9. Aktardan 20 ml hindistan cevizi yağı aldım sıvı halde. Daha ilk kullanımda mis gibi yumuşacık oldu kupkuru saçlarım. Mucize gibiydi. Bende hemen katısını alayım daha iyidir dedim. Umarım daha iyidir.
    Bende shea yı nereye kullanacağımı bilmiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de elbet bir yerde kullanılır diye aldım dudaklarım kuru zaten öyle deniyorum şimdilik :)
      Soğuk sıkım hindistancevizi yağı oda sıcaklığında jel-katı arası bir kıvamda bu yüzden sıvı olanı gerçek miydi bilmiyorum :) Yağı saçta bekletip yıkayabileceğin gibi, çok kuru saçlılar yıkamadan sonra, saç uçlarına uygulayarak serum gibi de kullanmış..
      Loreal elseve'in sıvı saç kremlerini kullanıyorum saç uçlarım için o tip bir ürün de deneyebilirsin :)

      Sil
  10. Sahte olsa bile sonuç harikaydı :)) çünkü fön düzleştirici maşa kupkuru olmuştu saçlarım. Zeytinyağı yumurta maskesi favorimdi halbuki şimdiki sırayı bu yağ aldı. Fotoğrafımda biraz belli oluyor uzunluğu. Bakımı inanılmaz zor.
    Tamam elseve'in saç kremini alıcam ilk seferde. Hangi renk?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı kapaklı sarı olanı çok beğeniyorlar ama ben kapağı kırmızı, sıvısı beyaz olanı almıştım yanlışlıkla :) Sanırım kırık saç uçları için olan ama gayet memnunum.
      Yalnız seramik bir yerde sıkma yerlere dökülünce çok kaygan bir zemin oluyor :s

      Sil
  11. saçlarım benim bebeklerim onlar için her şeyi alırım :))

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ben doa kozmetikten shea butterve hindistan cevizi yagi siparis ettim. Bende daha once yurtdisindan almis oldugum ve 100%100 organik olan shea butterdan o kadar memnundum ki, hem kokusu hem de etkisi buyuleyiciydi. Ancak doa nin gondermis oldugu shea yaginin onunla hicbir benzerligi yok. Yaglarin kokmamasi gerektigini soyluyorsunuz, hadi bunu gectim, kivamindan bal gibi gercek olmadigi anlasiliyor. Bende olan yag wikipediada gosterildiginin aynisi iken, sizin yaginizin vazelinden bir farki yok. Ayrica yorumlainizda hep yaglarimiz anlasmali oldugumuz bir suru farkli yerden geliyor, hepsini aciklayabiliriz, onu sunu bunu gosterebilriz demissiniz hep ama soylemis misiniz? Hayir. Kimse de sormamis ancak bence aciklamalariniz yeterli degil. Daha somut belgeler lazim. Bu kadar fazla sikayet ve suphe varken somut belgelerle insanlari inandirmqniz gerekir. Hindistan cevizi yagi ise zeytinyagdan farksiz bir kivamda. Ben ne kadar dogal oldugunuzu soylediginiz yazilarla degil, kimlerle anlasmali oldugunuz, tam olarak neyi nereden tedarik ettiginiz, kivaminin neden gercek yaglardan farkli oldugu bilgileriyle aciklama yapmanizi bekliyorum.

    YanıtlaSil