9 Kasım 2013 Cumartesi

Roaccutane İle İlk Bir Ay


Selamlar!
Pek sevimli olmayan bir konuyu yazıcam bugün "Roaccutane"....
Önceki yazılarımda bahsettiğim gibi, polikistikover sebepli akne oluşumum vardı ve bu durum, Imex gibi tedavilere cevap vermediğinden istemeyerek de olsa bu ilacı kullanmaya başladım. Aslında bilinen aksine pekçok cilt hastalıkları uzmanı da bu ilacın kullanılmasından yana değil...

Mutlaka duymuşsunuzdur, bu ilacı kullanabilmek için karaciğer enzimlerinin vs kontrol edilmesi gerekiyor. Benim ldl değerim normalden biraz yüksek olmasına rağmen tedaviye başladık. (160-170)
İlk ayın sonunda yapılan testlerde karaciğer enzimlerim hala normal olduğu, kolestrolüm çok az yükseldiği için, 20 mg'lık başlangıç dozum 40 mg'a yükseltildi.
Ama biz sadece ilk aydan bahsedelim..

Doktorunuz bu ilacı, kilonuza göre bir başlangıç dozu ile veriyor. Aynı zamanda ilaca vereceğiniz tepkiyi görmek için de gerekli bu. Tüm akne türlerinin kesin ve kalıcı tedavisi olarak görülen bir ilaç olmadığı için, yan etkileri sizi çok rahatsız edecek boyuttaysa, kullanmanın hiçbir mantığı yok.. Bu kar-zarar dengesi, sizin ve doktorunuzun ortak vereceği bir karar.

Bendeki ilk sorunlar, birçok kişide olduğu gibi dudaklarımın ve cildimin kurumaya başlamasıydı. Bu durum ve diğer yan etkileri aşama aşama oluyor. Birden bire kupkuru olmuyorsunuz yani :) Sizi en çok zorlayabilecek nokta şu; yüzünüz, dudaklarınız, vücudunuzun her bir yeri kuruyup, pul pul, pütür pütür olurken peeling yapmak istiyor ama yapamıyorsunuz, nemlendiriyorsunuz bir işe yaramıyor. Bu, hepimizde farklı şiddette olabilir. Ben hassas ciltli olmama rağmen hala ince peelingler kullanabiliyorum. Yüz peelingimi de duşta uygulayıp, hemen arkasından nem maskesi yapıyorum ve Nivea duşta vücut kremi kullanıyorum.

Cilt bakımımı daha detaylı yazacağım ama tedaviye başlarken alınması gerekenlerden bahsedelim. Doktorum, dudaklarım için Hametan pomad önerdi. Bu kremi en son yanığıma sürdüğüm için yapısını biliyorum, eski sarı merhemler gibi kokuyor, öyle de yoğun. Dolayısıyla, bunu dudaklarıma sürme fikri saçma geldi, bir süre Blistex medplus vs kullandım ama bir yerden sonra kesmiyor. Bu noktada, Bephantol'e geçtim, dudağıma sürdüğüm anda emiliyor fakat çok kısa süre etki ediyor. Ve son olarak Hametan'a başladım, acı bir tadı falan yok. Birçok lipbalma göre kokusunu ve tadını daha az hissediyorum ve gerçekten işe yarıyor..
Bu tedaviyi gören birçok kişiye göre dudaklarım iyi durumda çünkü, dayanamayıp arada soysam da sürekli krem sürüyorum ve yeterince sıvı almaya dikkat ediyorum. Tedavi süresince en önemli şey bu! Vücudunuzdaki tüm yağı emecek falan gibi söylemleri duymuşsunuzdur fakat bununla kalmıyor, sıvıları da emiyor :) Bütün bu sakat yan etkiler de buradan çıkıyor zaten...

İlk günlerde beni en çok zorlayan kas-eklem ağrılarıydı.. Ablamın cenazesi ile başlayan  ağrılarım, farklı bir boyut kazandı! :s
Ayakta uzun süre durunca ayak bileğim, dizim, kalça kemiğim vs ağırıyordu ve yorgunluk hissim vardı. İlk bir iki haftadan sonra bu durum geçti...

Zamanla azalan diğer yan etki, burnumun kuruyup kanamasıydı. Dikkat edilmesi gereken, şiddetlenebilecek ve tedaviyi bırakmak isteyebileceğiniz bir yan etki. Ama pratik bir çözümü var.. Burnunuzu nemli tutmak için, bir burun spreyini boşaltıp içine bildiğimiz serum dolduruyoruz. Enjektör ile şişeden çekip aktarabilirsiniz. İlaçlı spreyler burun damarlarını daha da daralttığı için daha fazla kılcal damar çatlaması olacaktır. Doktorum serumun da aynı şeye neden olacağını iddia etse de denedim, onayladım.. Vücut ile eş osmotik basınca sahip olduğu için hiçbir sorun olmadan kullanabilirsiniz.
Bunun dışında biraz iğrenç bir çözüm daha var :) Kulak çubuğu ile burun içine nemlendirici bir pomad uygulayabilirsiniz. Ben Madecassol kullandım, yine hametan ve bephantol de aynı işi görür diye düşünüyorum..

Gözlerimi çok kırpıştırdığım için çok fazla göz kuruluğu yaşamadım.. Her açıp kapatmanın gözleri yıkayıp, yağladığını unutmayalım :) Bu sorun için, suni göz yaşı damlalarını çantanızda ve evin bilimum noktalarında bulundurmanızda fayda var.
Zaten yukarıda paylaştığım da temsili bir fotoğraf, kullandığım ürünler sadece bu kadar değil :) Yastığımın altında, hırsız gelirse diye, lipbalm, el kremi, burun fısfısı, su şişesi ile uyuyorum..

Isana'nın UV filtreli, coenzim q10 el kremini sıklıkla kullanıyorum. Elime ne denk gelirse sürüyorum ama bu anında yumuşatıyor, yapış yapış bir yapısı yok vs..
Birinci ayın sonlarında, ellerimin üzerinde kırmızı noktalar oluştu aniden. Alerji olduğunu sandığım bu minik kabartılar iki haftadır benimle :s Bazen kuruyor, nemlendirici sürünce onlar da nemleniyor!
Bunu yaşayan başka birini daha okudum nette ama benimki hala geçmedi..

Hemen bununla bağlantılı olarak şunu söyleyeyim, sanki cildiniz içe doğru çöküyor da gözenekleriniz yukarıda kalıyor gibi bir şey oluyor :s İlaca başladıktan bir-iki hafta sonra, yanaklarımda, burnumda, çenemde pütürler oluştu. Yüzünüzü sadece kaşıyarak gözeneklerinizi temizleyebileceğinizi bir hayal edin! Hah işte, aynen böyle oluyor.. Tabii bu esnada fondöten falan kullanamıyorsunuz, peeling mi yapsam, nasıl geçer ki bu? senaryoları yazıyorsunuz. Peeling pek işime yaramadı o sıra, duşta yumuşadığı sırada hafif hafif kaşıyarak temizledim.
Ellerimde oluşanların da böyle gözeneksel bir şey olduğunu sanıyorum.

Yine bağlantılı olarak saç kökleri de daralıp, inceliyormuş.. Çok kalın saç tellerim vardı zaten, peh!! Saçlarımı yıkadıktan sonra, saçlarımın arasında temizleyemediğim kalıntılar oldu kısa bir süre. Doktor bu durumu pek sallamadı! Şaşırdık mı? :) Benzeri bir, gözeneklerden sebum atma durumu olsa gerek ama kepek değildi. Yine de normal şampuanlardan hooppp kuru saç şampuanlarına, keratinli, argan yağlı vs ürünlere geçtim...

Kilo alma, depresyon vs biraz efsane, biraz metabolizmanıza, biraz kişiliğinize bağlı.. Ben depresyona giricem diye kafaya takarsanız, zaten girersiniz.. İlaca bağlı bir karamsarlığım yok, hayatım aynı standartta, hatta biraz daha iyi ilerliyor..

Bu kadar yan etkiye karşın ne sonuç aldın derseniz, yeni sivilce oluşumum yok denecek kadar az. Asıl sorunum olan komedonlarımda hiçbir değişiklik yok. Yani çene bölgemde, beyaz kapalı gözenekler var. Buna yağ bezesi falan diyenler var ama durum pek öyle değil.. Siyah noktada olduğu gibi, açık sıkılabilir gözenekler olmadığından, bu noktaları sıkmaya kalkarsanız yara oluyor ya da sıkmayı da beceremiyorsunuz enfekte olup akneye dönüşüyor..
Cilt tonumda açılma, akne lekelerinin azalması gibi durumlar söz konusu..
Yani benim için mucize henüz gerçekleşmedi.. Sırf lazere gidebilmek için tedaviyi bırakabilirim hatta.. :s

*Su içmeye ve düzenli güneş kremi kullanmaya dikkat ;)
*Roaccutane'ı yazın kullanmak pek tavsiye edilmiyor, şu sıralar tam vakti, 4-9 aylık tedavi sürecini göz önünde bulundurun..
*Gebeler ve bebek düşünenler kesinlikle kullanamaz.
*İlaçla birlikte alkolü azaltmanız ve A vitamini içeren gıdaları azaltmanızda fayda var. Çünkü zaten ilacın mekanizması, vücuda yüksek dozda A vitamini göndermek..
*Tahlil yaptırmadan ilacı yazan bir doktora güvenmeyin, kafanıza göre zaten bu ilacı kullanmaya karar vermeyin!
*Kiloya dikkat..
*Kan bağışlayamazsınız!
*Başka amaçla gittiğiniz tüm doktorlara bu ilacı kullandığınızı söylemelisiniz.

Yüzümde kullandığım ürünleri daha detaylı paylaşacağım daha sonra.
Sorularınız varsa bildiğim ve yaşadığım kadarıyla yardımcı olurum..

Sevgiler *_*

57 yorum:

  1. Ben de kullanıyorum . Şuan 5. aya gireceğim. Yan etkisi cidden çok. Fakat sivilcelerden bıkmış biri olarak herşyi göze aldım artık. Umarım tez zamanda kurtulursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da geçmiş olsun:)
      Ben de şimdilik kararlıyım ama geç sonuç alınan bir ilaç olduğu için dayanabilir miyim emin değilim .s

      Sil
    2. Merhabalar. Bende haftada bir kez kullanıyorum ama genç kızlarda kısırlılık yapıyor diye duydum . Birde ibrahim saraçoglu da R harfi ile baslayan akne ilacından uzak durun kısırlılk v.s yapıyo diye bas bas bagrınıyo medyada. Herkes ayrı bi telden çalıyo. doktorumda kan testi yaparak verdi zaten. Her gitdigimde kan testi yapıyor. Biraz bilgin varsa yansıtırmsnz:)

      Sil
  2. Direncine hayran kaldım gerçekten. Bunca şey olmuş cildine vücuduna fakat yılmadan savaşmış ve kazanmışsın. Bir çok kişinin aklına dahi gelmeyecek şeyler yapmışsın serumu burun spreyine doldurmak falan :) Isana'nın Q10 el kremini bende kullanıyorum oldukça memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen kendi icadım değil açıkçası :) Veteriner hekim bir tıbbi danışmanım var :))

      Sil
    2. Merhabalar. :) Bende haftada bir kez kullanıyorum. Evli değilim ama genç kızlarda kısırlılık yapıyor diye bir duyum geçti kulagıma. İnsan ister istemez korkuyor. O kadar insanın agzından farklı yorumlar.. İnanın kime inanıcamı bilemedim. İbrahim saraçoglu bile R harbi ile baslayn akne ilacını kullanmayın diyor. Biraz bilgi yansıtırmısınz ..

      Sil
    3. Haftada bir kullanmak sonuç vermez daha etkili bir tedavi gerekli. Kısırlıkla ilgisi yok ama çok ağır bir ilaç ve gebeyken kullanılmıyor. Tedavi bittikten sonra 6 ay daha gebe kalmamak gerekiyor. Doktorlar yan etkilerinden dolayı çok yanaşmasa da ne yazık ki ağır akne durumlarında başka bir tedavi yok :(

      Sil
    4. merhabalar. konuya hakim görünüyorsunuz yardımcı olursanız sevinirim..
      yüzümde afaki sivilceler yok fakat çok derinde ve büyük sertlikler var hatta bi tanesi gözümle burnumun arasındaki o daracık yerde. doktorum bana 2 adet krem verdi ve netice alamam durumunda bu ilaca başlayacağını söyledi. ama dediğim gibi yüzeyde çok sivilcem yok ama derinde bi çok yerde ve çok büyük akneler var sizce kullanmalı mıyım kullanırsam bu derindekiler yüzeye çıkıp çok daha kötü görüntü oluşturur mu? teşekkürler..

      Sil
  3. :)) ben de dün doktora gittim ve bana bu ilacı verecekler tahlil yaptırdım keşke danışabilceğim ne yapmam konusunda fikir alabilceğim bir blog olsa dedim okuma listemde en başta yazını gördüm :)) sindire sindire okuyacağım şimdi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer bloglara da bak canım. Roaccutane günlüğü tutanlar var. Makyaj Fırçam'ın videosu falan da vardı.
      Ben de zaman geçtikçe yazıcam yine..
      Sormak istediklerin olursa buradan ya da iletişim formundan yazabilirsin..

      Sil
    2. başlamaya çok korkuyorum açıkcası.. :) kullanmaya karar verdiğim zaman irtibata geçeceğim teşekkürler :) umarım istediğin sonucu alırsın

      Sil
    3. Aknelerin kistik mi? Şiş ve kırmızı aknelerde daha çok kullanılıyor..

      Sil
    4. Roaccutane günlüğü tuttuyorum arkadaşlar.İsteyen bakabilir.

      Sil
  4. bana da *accutane tarzı bir ilacı test mest yapmadan vermişti salak doktor, depresyonda mısın diye sordu bilmiyorum olabilirim dedim gene de yazdı. almadım ilacı ve o zaman oluşan sivilceler geçti. genel olarak sivilce problemim hala sürüyor ama son noktaya kullanmayacağım sanırım. cildim de epey kuru (bir de sedef hastasıyım) düşünemiyorum kendimi daha da kurumuş ciltle. ilaç hakkında iyi ki fikir sahibiymişim de almamışım gene sinir oldum doktora. senelerdir sedef için sürekli takibinde olduğum doktora gittiğimde gerek yok o ilaca dedi.
    bence bu kadar kötü etkisini gördükten sonra (sağlığında herhangi bir kötü etkisi olmadıkça) bırakma. sonuna kadar devam et. çünkü gerçekten etkili 3-4 tane arkadaşım tamamladı tedaviyi ciltleri çok güzel oldu. sabır diliyorum. geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece karma ciltten dolayı aknem ya da sivilcem olsa ben de kullanmayı hemen düşünmezdim :(
      Ama yüzümdeki tüyler için lazere başladım o daha da arttırıyor. Kıl kökü var oldukça, onlar dökülüp yeniden çıktıkça akne problemi de bitmiyordu..
      Cilt çok komplike ve tüm sorunları değerlendirip tedavi sunabilecek çok az hekim var ne yazık ki..
      Termal su kullanıyor musun? Makyajı temizledikten sonra bile temizleyecek bir şey buluyor :) çok iyi arındırıp nemlendiriyor bence.
      Sana da çok geçmiş olsun... Teşekkür ederim desteğin için :)

      Sil
  5. Benim saçlarımda aşırı yağlanma vardı, sabah yıkayım akşama yağlanırdı.Sivilce sorunum olmadığı halde yağlanmayı geçirecek kadar az dozda verdiler ilacı...O sırada hem saç yağlanmasından hem de siyah noktalardan kurtuldum.Son aylarda dudağımın her yanını kocaman uçuklar kapladı, ilaç bittikten sonra geçtiler.Yalnız ilaç bittikten yaklaşık bir yıl sonra yine siyah nokta oluşumu var, kullanan arkadaşlarımın birçoğunda da tekrar çıkmaya başladı sivilceler...Çok dikkat etmen lazım yediklerine....Ayrıca kullanırken ve bittikten sonra 6 ay içerisinde lazer yasak...Benim için olumlu yanı saçlarım artık akşamına sağlanmıyor, zorlarsak 1.5- 2 gün dayanıyor.İyi şanslar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçuklar kuruluktan oluyor :( Su içmeye çok dikkat etmek gerekiyor..
      Benim de saçlarım kurumaya başladı, ilacın iyi yanlarından biri bu ama her an vazgeçebilirim kullanmaktan :))

      Sil
  6. Benim de kullanamam gerekiyor ama hep kaçıyorum başlamıyorum tedaviye. psikolojik olarakta henüz hazır hissetmiyorum kendimi Roaccutane a. Geçmiş olsun canım benim

    YanıtlaSil
  7. merhaba tedavin ne oldu bitti mi bittiyse beyaz komedonların gecti mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 ay sonra tedaviyi bırakmam gerekti ama akne ve komedonlar geçti :)

      Sil
  8. Merhaba Seçilciğim :) Öncesinde Roaccutane tedavisi gördüğünü bilmiyordum, maşallah şuan cildin cok güzel görünüyor cünkü :)
    Bende son zamanlarda ara ara çıkan ve geç iyileşen tarzda sivilceler oluyor, yazı atlatalım galiba bir cesaret ben de başlayacağım bu tedaviye :) Ergenlik dönemimde çok direndim, doktor yönlendirmesine rağmen inat ettim kullamadım. Şuan pişmanım ama... Çünkü o dönemler yoğun sivilce problemim vardı ve o zamanlardan izlerim kaldı :(
    Senin gibi iyi sonuç almış insanları görünce kökten halletmek istiyorum, yaş 23 oldu, şimdi arada tek tük çıksalar da bıktım artık :D Daha sonra da güzelce bir leke tedavisi düşünüyorum, bakalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sürede lokal tedaviler deneyebilirsin. Akne kremleri dışında, küçük bir kapta madecassol ve bephanthol kremi karıştırıp lekelere sürebilirsin.
      Benim yüzümde fazla yoktu ama kollarım ve sırtımda alerji gibi oluyordu o yüzden başka çare yoktu artık :/

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. bende roaccutane kullanmaya başladım. saç dökülmesini arttırdı bakalım sonu ne olacak. Sivilcesiz olalım derken, saçsız kalmayız inşallah

    YanıtlaSil
  11. Roaccutane kullanmaya başlayalı 6 gün oluyor ve kesinlikle 7 aylık tedaci sürecimi tamamlayacağım inş benim için hiç kolay olmayacak biliyorum ama etkisi gerçekten çarpıcı bugün 6.günüm ve daha 6 günden sivilcelerimde azalma var ayrıca yeni sivilce çıksa bile 2 günde hemen sönüyor.Mucizevi ilaç.:)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar gece gece uyku tutmadı aradım burayı buldum. İlaçta 3.günü henüz bitirdim. İlk 2 gün hiçbir yan etki görülmezken 3.gün yüzümde kızarma başladı.Şu an 3 saat güneş altında kalmış gibi kıpkırmızıyım . Kızarıklık sadece suratımda var. Bir kaç yerden baktım doğal bir etki olduğu yazılmış. doktoruma en kısa sürede müracat edeceğim bunun için yalnız yinede merak ediyorum deneyim eden arkadaşlar var mı gerçekten doğal bir etki mi ve ne kadar sürer bu kızarma olayı ? bu kızarıklığı geçirmek için önerebileceğiniz bir krem var mı ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleri dönemde aşırı kurumadan dolayı egzama ve kızarıklık oluyor ama 3. günde sebep nedir bilmiyorum :(

      Sil
  13. Merhaba :) bende cok sivilce yok yani az seyrek cikiyo ama boooll iltihapli sanki sivilcenin altinda bi bilye var gibi dusunun sizce kullansam sknti olur mu tavsiyede bulunursaniz sevinirim bu arada yasim 19 :)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba :) ben de aralık ayından beri Zoretanin tedavisi görüyorum. İlk başladığım günden beri 40 mg alıyorum. Ve kullandığım ürünler hemen hemen aynı.Ben de bu ayın sonunda tedavim bitince kullandığım ürünleri paylaşacağım. Kullandığım ürünler; ellerim için Isana zeytinyağlı el kremi, yüzümü nemlendirmek için Excipial Hydro, vücudumu nemlendirmek için Nivea vücut sütü, dudaklarım için Blistex Medplus (kavanoz şeklinde olan), burnum için Hametan ve en önemlisi gübeş kremi olarak Ellaro Oil Free ürününün TeinteClaire rengini kullanıyorum. Bakalım ay sonundaki halim ne olacak çok merak ediyorum :)
    Bu arada blogum çok yeni. Destek olursan çok sevinirim :)
    sihirlikelebekk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Bn bu ilaca basladim ve bir hafta oldu temmuz ayinda basladim yaz donemine denk geldigi icn tedirgin oldugum iki gundur biraktim sizce devam edeyim mi ? Bi hafta olmasina ragmen olumlu etkilerini gordumm

    YanıtlaSil
  16. Bn bu ilaca basladim ve bir hafta oldu temmuz ayinda basladim yaz donemine denk geldigi icn tedirgin oldugum iki gundur biraktim sizce devam edeyim mi ? Bi hafta olmasina ragmen olumlu etkilerini gordumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20-30 mg ile başladıysanız ve çok güneşe çıkmazsanız sorun olmaz :)

      Sil
  17. merhaba bende yeni başlıyorum çok endişeliyim.
    öncelikle tedavi sırasında fondoten ve pudra kullanırsam sivilcelerim artar mı? bir de ben lazere gidiyorum yüzümü nasıl almam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayrıca makyajımı nasıl temizliyeceğim acil bilgilendirirseniz sevinirim

      Sil
  18. Merhaba 4 ay roaccutane kullandim yuzum asiri tahris oldugundan dozu azaltti doktor yuzum toparlansin diyede bir haftaligina kortizonlu krem kullandik ama yuzum ozelikle aksamlari fazlaca kizariyor ates basiyo.nemlendiriyorum surekli ama normalmi bu sizce yuzumde genel ,surekli bi kizarikligik yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yanma olmadı hiç. Güneş kremi kullanıyor musunuz? Tahriş edecek her şey yasak. Lazer, peeling vs.. Termal su kullanabilirsiniz biraz rahatlatır. 40 mg'ın çok üstüne çıkmayın derim..

      Sil
    2. Gunes koruyucu kullaniyorum yuzumu tahris edecek hicbirsey yapmadim su an yariyariya azalttik kulandigim dozu bilmiyorum bilginiz varmi ama roaccutane baslamadan once damar gorunumu olmamaklaa birlikte aksamlari asiri yanmam oluyordu roza ilk evresi gibi doktor birazda bundan basladi roaccutane ama ilaci aldigim ikinci gunden itibaren gecen yanmalarim geri dondu :( cok uzgunum bilgidi olan yazabilirmi lutfen yada istanbulda devlet hastanesinde onerebileceginiz bir doktor varmi

      Sil
  19. merhaba, ben de roaccutane muadili zoretanin kullanıyorum, geçen gün burnumun ucunda kocaman pırtlayan yağ butonunun cımbızla çektim ama orası delik kaldı malesef.. Bunun için ne kullanmak gerekiyor, siz de aynı sorunu yaşadınız mı, bir de benim en merak ettiğim şey, gözenekler büyük büyük mü kalıyor sıkılaşıyor mu, doktor sıkılaşacağını söyledi ama deneyimlemiş birinden de duymak isterim :)

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar bende roaccutane kullanmaya yeni başladım . özel bir hastaneye gittim kan tahlilleri yaptırdım ve doktor kullanmam da sakınca görmedi . aslinda benim cildimde o kadar sivilce yoktu fakat aşırı derecede kaşıntılı ve kırmızı kırmızı idi . tabi iltihaplı idi ayni zamanda . fakat iri değildi .
    Şuan ilacının ilk haftası 20 lık doz ile başladım . aşırı derece su tuketiyorum vücut istiyor . burnunun içi yara oldu ve dudaklarim çatlamaya başladı . cildim acayip kasiniyor burnumun kenarları yara olmaya başladı . doktorum bana imex dışında bir nemlendirici falan onermedi ve yazmadı . Ben ne kullanmam gerek bilemiyorum !!!!
    Görme bulanıklığı yaşıyorum mesela ...
    Bana ne kullanmam gerektiği ile ilgili bilgi verebilir misiniz arkadaşlar ?
    Yorumları okudum fakat herkes farklı ürünler kullanmış doğal olarak . cildin cok hassas ve ne kullanmam gerektiğini cidden biliyorum

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahlil öncesinde ve duruma göre her ay yapılır. Yalnız daha önemli sorun çok yüksek dozla başlamışsınız. Bence başka bir doktorla daha görüşün..

      Sil
  23. Cidden mi ya :( . aslinda suan ikinci ayimdayim daha doğrusu ikinci aya başladım daha ilk kutunun 2. kapsülündeyim fakat muayenede doktor yine 20 lık doz verdi yani sabah aksam toplam 40 oluyor iste . özellikle sordum dozu fazla mi diye ama hayr falan dedi .
    Bu arada kilo kaybım oldu mesela ve görme bozuklugum cok ilerledi ellerimin üst kısmı komple yara oldu dudaklarim zaten sürekli çatlak v.s durumlar :(

    YanıtlaSil
  24. Cidden mi ya :( . aslinda suan ikinci ayimdayim daha doğrusu ikinci aya başladım daha ilk kutunun 2. kapsülündeyim fakat muayenede doktor yine 20 lık doz verdi yani sabah aksam toplam 40 oluyor iste . özellikle sordum dozu fazla mi diye ama hayr falan dedi .
    Bu arada kilo kaybım oldu mesela ve görme bozuklugum cok ilerledi ellerimin üst kısmı komple yara oldu dudaklarim zaten sürekli çatlak v.s durumlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O cevabı size yazmadım. Cevap verdiğim kişi sorusunu silmiş o yüzden karışıklık olmuş.

      Sil
  25. ben yenı başladım bugun 3. gunum ama korkmuyor değilim yüzümüzün kusma dönemi varmıs çok kötu mu gozukuyor

    YanıtlaSil
  26. Bana da acnegen diye bi hap verdi sabah ve aksam olarak 4. Gunumdeyim yuzumde cok cabuk kizarma basladi sivilcelerim büyüdü ve kasinma oluyo sizce bu normal mi yoksa tedavi sureci tamamen basliyo mu o cogalma donemi bide bu cogalma donemi ne kadar surer sizce ? Bide en kisa ne kadar surede yuzumuz iyilesmeye basliyo ? Bu surecte imex kremi de kullanabiliyor muyuz ?

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar bende ilaca bugun basladim dr un sabah 20 gr oglen 10 gram olarak kullanmami belirtti decubal dudak ve kutu bolge balmi verdi vede refresh in goz damlasi verdi ayricadadaylong gunes kremi verdi bunlarin disind burun icin ve cilt icin nemlendirici vermedi sorsammi dr a acaba zaten cok tedirgin olarak basladim yardimci olabilirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  28. slm benim cildimde kapalı komedonlar var sırtımda da tabi sivilcde var 75 gündür roaccatune kullanoyrm günes kremini hic aksatmıyorum sizce komedonlar tamamen gecermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanılan doza göre 1-2 ay içinde kurumaya başlaması lazım. Saç ve deri kurumaya başladıysa komedonlar da yakında iyileşir.

      Sil
    2. günlük 40 mg kullanıyorum deride ve sacta kuruma var baya var yani bu habere gercekten sevindim cok tsk ederim

      Sil
  29. İyi Günler ... Ben 2. Ayın ortasında yani 1.5 ay oldu ama 2 . aya geçtiğimde doz 2 katına cıkarıldı yüzümde büyükçe ama aşırı olmayan sivilceler var . doz arttıktan sonra ellerimde ve kol bölgelerimde hafif yanık izi yaralar oluştu tahminime göre ilacınız bitmiş olmalı sizin . bu yaraların izleri kalıyor mu veya geçiyor mu . bide yağ butonu dediğimiz minik minik sivilceye dönüşmeyen ufak iğrençliklerde geçiyor mu :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun dozu tamamladığınızda tüm akne ve komedonlar ve izleri geçiyor fakat güneş yanığı tarzında lekeleriniz varsa mutlaka 50 spf güneş kremi kullanın. Akneler iyileşince ciltte cukurluk kalabilir onun için de uygun tedaviyi doktorunuz verecektir..

      Sil
  30. bende bügün baslıyorum ilaca yazdıklarınız cok yardımcı oldu hayatta başlamam dediğim ilaca baslıyorum dün ilk hapımı ıctım insallah hıp hzlı gecer günler ve yeni başlayanlar filan varsa skype ekleselim birbirimize destek oluruz :) emrereiz11 buda skype adresım 20 yasındayım

    YanıtlaSil
  31. Merhaba bende yarin cildiyeye gidicem.yuzumde kapali komedan diye tabir edilen o igrenc seylerden var.ucu yok sıksan sıkılmıyor gecmiyorda daha once soydurucu felan kremler kullnadim fayda etmedi.bioderma kullnadim biraktigim an tekrar cikti.sivilcem oyle cok yok ama mesela dilimlw sisirdigim zaman cildimi tuhaf tuhaf seyler goruyorum sivilcemi desem akne mi bilemesim.tabi siyah noktalarimda var.gumese cikinca biriyle konisirken sanki herkes beni inceliyo gibi geliyo.bende zoretanin kullanmak istiyorum.eger yarin doktor onermesse ben isticem valla canima tak etti artik.benim niye bebis poposu gibi olmasin cildim:(insallah kizmaz bana

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. 6 aylik roac tecrubeme dayanarak soyluyrum kullanmayin arkadaslar ben sirtta sivilce ve yuzdeki kapali komedonlar icin kullandim cok etkisiningordum hala varlar yuzunuz bi kere eskisi gibi gunese havaya dayanaklo olmuyo surekli bakim istiyo eski halini ozluyosunuz sirtimdakiler daha da cok azdi tabi ben roac kullanirken cok stresli dinemler gecirdim bende zarar etti bende direk lazere felan gidin

    YanıtlaSil