30 Nisan 2015 Perşembe

Mac ve H&M Alışverişi




Merhaba arkadaşlar. Bugün hem alışverişlerimden bahsedeceğim hem de sahte Mac ürünlerinin nasıl anlaşılabileceği ile ilgili çok basit bir yöntem göstereceğim.
Bana en yakın Mac mağazası Antakya Palladium'da ve erkek arkadaşım Antakya'ya gideceği için, denemeden alabileceğim, aklımda ilk sırada yer alan Paint pot Soft Ochre'i rica ettim. Sanırım bu renk kaldırıldı, mağazadaki son ürünü aldım, online sitede de yok. Painterly rengi daha pembe olduğu, için baz olarak bu rengi daha uygun buldum kendime. Fiyatı 65 lira. Maybelline color tattoo'larımda en ufak bir azalma belirtisi olmadığına göre bu da uzunca süre gidecektir :)


Mac mua'sı ile telefonda konuşmamıza rağmen çok ilgili ve tatlıydı. Online sitede stokta görünmeyen ürünleri mağazadan da gönderebildiklerini öğrendim ve bana kartını yollamış. Blue Brown pigment denemek istiyordum fakat kalmadığı için vanilla seçtim, onun da gönlümüzdeki yeri ayrı ne de olsa :)
Bu arada çoğu şehirde olmayan mağazaların "alakasız" şehirlerde mağaza açmasıyla ilgili yorumlara gülüyorum.. Oradakiler insan değil mi arkadaşlar? Unutmayın ki okurlarınızın çoğu İstanbullu değil.. Mağaza araştırırken çok acayip yazılar buldum, bunu da buradan söylemezsem içim rahat etmezdi..



Gelelim orijinallik konusuna, öncelikle Mac ürünleri mağazalar ve online site dışında satılamaz, buna rağmen orijinal ürün satan bazı instagram hesapları ve eczane siteleri var. Bunlar dışındaki çoğu site ve tabii ki pazardakiler ve hatta 1v1y gibi sitelerde satılanlar sahte.
Peki bunu nasıl anlayacağız? Toz ürünlerin alt etiketindeki yazılar orijinalinde grimsi, sahtesinde beyaz. En genel yöntem ise yukarıdaki görselde "Soft Ochre" yazan etiket, yani her üründe bulunan, ürün rengini belirten etiket, kutuya yapıştırarak ekleniyor. Oysa sahte ürünlerde, direkt kutuya yazılı şekilde çıkıyor, yani etiket şeklinde değil. Online ve mağazadan gönderim imkanı varken butiklerden almanın hiçbir mantığını göremiyorum..

H&M'de istediğim şeyler yoktu, ben de var olanlardan Nude Eyes palet ve bir Lip pen seçtim. Palette 3 temel renk var, hepimizin en sevdiği :) Pigmentleri fena değil, alt sırada ise 3 renk kaş farı var, yarı saydam oldukları için çok doğal duruyor. Far olarak da kullanılabilir. Çok sağlam bir ambalaj değil ama bir şey olsa dert olmayacak bir fiyatı var 12.99.







Lip Pen Love That Pink rengini, şeker pembesi olacağını düşünerek seçtim ama açık ve soğuk bir pembe.
Elimdeki diğer renk olan Passionata Pink ise morumsu bir pembe, hatta fuşya-magenta diyebiliriz. Haliyle her iki renk de dişleri sarı gösteriyor. Bu çocuk olmamış :) Fiyatı 9.99








H&M de en yakın olarak Gaziantep ve Antakya Palladium avm'de var. Adanalı blog yazarı arkadaşlarımla, en yakın zamanda her iki şehri de fethetmeyi düşünüyoruz :)

Sevgiler

3 yorum:

  1. Paint Pot olayını çok merak ediyorum. Yorumlarını merakla bekleyeceğim.her ne kadar H&m' yi sevmesem de tercihlerini pek beğendim. Blog görüntünü de değişmişsin, hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığımdan beri niyetlendim hala deneyemedim paint pot'u. Son makyaj düzenimle beraber hevesim arttı, artık her şeyi sınırsız kullanmayı hedefliyorum :))

      Sil
  2. Soft Ochre yi bende merak ediyorum, painterly kullaniyorum ve cok memnunum, ama altina göz far bazi kullanmayinca fazla dayanmiyor maalesef :)

    YanıtlaSil