6 Şubat 2013 Çarşamba

Kalın Alyans ve Gümüş mü Altın mı? Sorunsalı

O kınalı parmaklarda o beyaz eller.. diye bir türkü vardır bilir misiniz?
Ellere, parmaklara, tırnaklara, yüzüklerin duruşuna, yüzüğün materyaline, alyansın hangi ele takıldığına acayip takığımdır...
Bu türküyü, "güdük güdük parmaklarda, o kalın alyanslaaaarrr..." diye uyarlamak istiyorum.. Hadi alyansı anladık, bir de üstüne 2-3 mm kalınlıkta tektaşı taktın mı yüzük parmağının ilk boğumuna kadar uzanan, tüp geçit görüntüsü oluşturuyor.. Bir sıra taş, bir sıra işleme, kapanış sırasında yine taş, derken yüzüğün kalınlığı alıyor başını gidiyor... 
Bunun bir de et kalınlığı ve küt olup olmaması var.. Eski, annelerimizin yuvarlak kesitli alyanslarını düşünün, hah işte yüzük dediğin öyle olacak.. Şahsen benim kendimin gümüş bir alyansım var ki bir halt yiyip almış bulunduk, fiyatını duyduğumda "adam bize arada pırlanta iteliyor herhalde" demiştim.. Tamam gümüş de gramla satılıyor ama yani.... Güdük tanımlamasına direk uyan kısa parmaklarım olduğu için, ben çok çok az kullanabiliyorum. Zaten gümüş yüzük kullanıp, kendi aramızdaki sözlendik olayına da kılım ama geçmişten kalma bir kuyruk acım olduğu ve okuduğum bölümün çetin şartları hasebiyle tektaşım gelene kadar kullanmıştım :)
Model bu değil tabii ki ama ölçü olarak emsal olması için ekliyorum. Et kalınlığı anlaşılıyor mu bilmiyor mu ama bir çoğunuz bu boyuttaki alyansları görmüştür zaten. kullanılabilir hiçbir yanı yok... Üstelik benimki gümüş rengi ve daha koyu bir renkten oluşuyordu ve yeniden farklı bir numarasını getirttiğimde, rengi bozulmuştu bile...Gümüş için çizilir falan filan diyorlar ama bu kadar taştan çizilecek yer bulamıyor zavallı :)
Velhasıl, bir gün evlenirsem ince alyans alacağımdır ya da yalnızca tektatşımı kullanırım. Bu arada Bihter'in alyansını çok beğenirdim, Çok acayip bir karakter aslında.. Dizilerde tektaşı olmayan bi o garibim vardı, o da öldü gitti :D
Ayrıca bir de evlendikten sonra sağ ele alyans takma konusu var ki her türlü karşıyım, herkesle de tartışırım... Bu tamamen göstermeliktir.. O kadar temizseniz, yıkanırken bir zahmet yüzüğü elinizden çıkarın..
Kocalarına gümüş yüzük ya da platin yüzük alanlara da sesleniyorum, platin altından daha değerli bir metaldir ve altın haramsa, 200 lira verip aldığınız parfümlerde haram, teknik olarak o kadar süslenmemeli ;) Ve kadından daha gösterişli olmamalı, zaten altının haram olma sebebi bu.. Kaldı ki Nur Suresinde, ziynetlerin belli edilmemesi hatta, ayaklarında bir ziynet varsa bunu belli etmemek için, ayaklarını yere vurmamaları söylenir. (31. ayet) Burada kullanılan ziynet sözcüğü ile göğüsleri gizlemenin kastedildiği tartışılır, hatta avret yerlerinin kastedildiği bile düşünülür ama ayağınızda örtülmesi gereken bir avret yeriniz ya da göğsünüz yok değil mi? Bu bağlamda, kadınlara bile takıları göstermek, aşırı süslenmek yasakken, trabzon setler isteyip, onları boy boy takmanız bile yasak, bilin istedim ;)
Bir de Adana'da eskiden olan, hala uygulanabilen bir adet var, sözde beş taşlı yüzük ve tektaş takılırmış. Bunu tuhaf şekillerde uygulayıp en nihayetinde tektaş, alyans, tamtur-yedi taşlı yüzük ile düğünü tamamlayanlar var ki hastayım o kadınların azmine! Ne ara hangisini takıyorlar henüz çözemedim... Haftanın 3 günü şu yağı, 5 günü bu kremi sürüyorum gibi bir şey herhalde :)
*Kuran kaynağım, Elmalılı Hamdi Yazır. İsteyen olursa ayeti aynen yazıp, açıklamasını da yaparım..

4 yorum:

  1. Kalın yüzükler benim de hoşuma gidiyor ama of pof ne zor işlerdir şimdi yüzük beğenmece falan. (: Kolay gelsin valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tipini beğendiğim için kalın olanı seçmiştim :) Ama nişanda ince ve sade bir model bakılacak, desene çok takmıyorum çünkü muhtemelen sevgilim, çalışırken alyans kullanmayıp beni sinir edecek, bari ince olsun da "vay elim şişti, çıkarayım ben bunu" bahanesine sığınamasın :))

      Sil
  2. Kalın yüzük ahatsız ediyo parmağı ve altı hava almadığından beyazlıyo,çıkarınca izi kalıyo. Bir de erkeklerde altın kadınlık hormonu salgılanmasına sebep oluyor diye duymuştum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir erkekten yorum alarak, yazıyı teyit etmiş olduk :)
      Yağ dokusundan vs östrojen salgılanıyor ama dışarıdan fiziksel etkilerle hormon salgılamamız teknik olarak biraz zor gibi :)
      Evlendikten sonra adamlarımıza sağladığımız göbek konforu bu bakımdan daha tehlikeli yani :))) En iyisi yüzüğünüzü takın, sporunuzu yapın :)

      Sil