18 Mart 2013 Pazartesi

50 Liraya Makyaj Mı? Bloglardan Ürün İstemek mi?




Durumu iyi olmayan arkadaşlarımı kırmadan bir şey paylaşmak istiyorum. Daha önce Pembe Defter kanalının çoook şeker sahibi Öykü, 2 ya da 3 kişiye kullanmadığı ürünleri gönderdiğini söyleyip, neler yolladığını da bizimle paylaşmıştı. Ve geçen hafta farklı bir etkinlik yaparak kısa bir video yayınladı, kendisi hiç müdahil olmadan videonun altındaki yorumlardan haberleşerek, insanlar ihtiyacı olanlara ürün gönderecekti. Öykü daha önceki videosunu yaptığında onu uyarmak istemiştim ama karışmamaya karar verdim fakat bu videoda dayanamayıp fikirlerimi tüm arkadaşlara yorum olarak bıraktım, haliyle hem desteklendim hem çok eleştirildim. Şimdi bunu genişletilmiş olarak sizinle de paylaşmak istiyorum.
Öncelikle elimdeki malzemelerden hem ucuz hem uzun süre kullanılabilecek ürünleri seçtim... Yazının sonunda fiyatlara vereceğim.
Mimi bile yapılan, pekçok blogger'ın bu konuda bir videosu ya da yazısı olan uygun fiyatlı ürünlerle makyaj yapmak üzerine edebiyat parçalayacak değilim.. Herkes gibi ben de kullanıyorum, beğendiklerim, beğenmediklerim oluyor. Amacım bu ürünlerle beraber fikirlerimi de paylaşmak. Birçok arkadaş şehrinde Gratis, Watson's, Mac, Inglot, Sephora gibi mağaza bulamamaktan şikayetçi, bu çok anlaşılabilir bir şey. Videoya yorum yaptığımda "ama benim şehrimde Mac yok ki" yazan oldu.. Bunun üzerine söylenecek söz bulunamaz tabii ki.. Maddi imkanlardan ürüne sahip olamamakla, mağazaya erişemediğin için sahip olamamayı ayırt edemiyorsanız neden blog okuyorsunuz, kime niye makyaj yapıyorsunuz!?
Her Bath and Body Works indirimde ben de burnumu ekrana dayayıp koklamak istiyorum :D Bana da 3-5 mum, 5-10 vücut kremi yollayın mı diyeyim yani? İnsanlar bunun için blog satışı yapıyor, gittigidiyor'da kişiye özel satış açıyor, tanıdığın samimi olduğun bir blogger'la anlaşır rica edersin havaleni yapar, ürününü alırsın bu ayrı bir konudur, maddi olarak sorun yaşamak ayrıdır. Bu konuda da söyleyebileceğim tek şey; hiçbirimiz anamızın karnından bronzerla doğmadık.. İmkanı olmayan kişi muhtemelen çalışmıyordur, her gün makyaj yapması gereken bir durum yoktur, dolayısıyla 10 tane allığı olsa ömrü boyunca bitiremez.. Ben 6 yıllık üniversite hayatım boyunca hafif göz makyajları dışında makyaj yapmadım. Cildimin ihtiyacı olduğunda bile zaten doktor yasaklıyor makyaj yapmayı, şimdi ise yaptığım makyaj haftada 1-2'dir ve henüz fondöten-kapatıcı dışında malzeme bitirebildiğim hiç olmadı..
Bu konunun istismar edildiğinden şüpheleniyor değil, gayet eminim.. Bir kere youtube'da hesap açmak zor bir şey değil, blogger kimliği ile tanınmadan orada bir hesap açıverip rahatlıkla duygusömürüsü yapabilirler. Ki uzun süredir blog yazan arkadaşların çoğunun başına gelmiş zaten ve ürünleri toplayıp satan dahi olmuş... Bu noktada "napalım yani elimizde kalıp bozulsun mu iyilik yapmayalım mı?" diye çemkirenler oldu. Öncelikle benim zihniyetimde yardım, makyaj malzemesi ile olmaz.. Ben de kullanmadığım, rengi uymayan vs ürünleri paylaşırım ama tanıdığım bildiğim insanlarla.. Gerçekten kullanabileceğini bildiğim birine, kandırılmış hissetmeden, gönül rahatlığıyla da veririm.. Normali de bu olmalı bence.. Bloglarda gezip, akşama kadar youtube izliyorsanız hiçbir üretiminiz yoktur, tamam olmayabilir ama en azından indirim zamanlarını görüyoruz hepimiz, Rossmann'dan 3,5 liraya Essence ürünleri alamadıysanız şehrin parfümerilerinde pekçok ürün ve Flormar mağazalardan daha ucuz, Catherine Arley gibi markalar daha fazla satılıyor.. Kısacası, bir bloggerdan ürün isteyeceğime ruj dahi sürmemeyi tercih ederim..
Benim seçtiğim ürünler bu şekilde..
Maybelline Affinitone fondöten, ben 12 liraya aldım ama 14 civarında görüyorum.
Time Balm kapatıcı, hem yüz hem gözünüzde kullansanız 1 yıl bile gider.. 12 lira
Rival De Loop gözaltı için gayet iyi, 6 lira.
Essence bronzer'ı Rossmann'dan 3,5 liraya aldım.
Flormar p115 allık 8-9 lira.
Golden Rose, Essence maskaralar indirimli/indirimsiz 5-10 liraya alınabilir.
Emily dudak kalemini tek başında ruj olarak kullanıyorum 1 liraya kadar bulmak mümkün ama genelde göz kalemleri de 1,80 lira..
Flormar P 046 far paleti 8-10 lira

Merak edenler için uygun fiyatlı fırçalarla ilgili de bir yazı hazırlayacağım, yurtdışı alışveriş cesaretinizi arttırmaya kararlıyım :) Buradan alabileceğiniz Essence fırçaların bile pek bir hayrı yok tek tük dökülüyor, boya veriyor vs..
Yine biraz sert bir yazı oldu ama benim düşüncelerim bu yönde.. Evet ekran arkasından her şey çok şirin görünüyor, kim ne almış diye merak ediyoruz ama özenmeye gerek yok bence, hayat bize ne veriyorsa onunla mutlu olalım ;) Hep söylediğim gibi sevdiğinize güzel görünmeye çalışmayın, sevebileceğiniz güvenebileceğiniz o adam hayatınızdaysa sımsıkı sarılın, gözlerinde her şeyi unutun... 


25 yorum:

  1. inanılmaz güzel bir yazı olmuş ağzım açık okudum bnde aynı şekilde düşünüyorum ve seni tebrik ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Yazarken biraz çekiniyorum aslında, ama doğru bildiğimi söylemezsem çatlayacak da bir yapım var :)

      Sil
    2. yok valla çekinecek bişey herkes örnek alsın senden.şimdi diğer yazılarınıda okuyorum hayran kaldım ya çok güzel ifade ediyorsun..

      Sil
  2. Bayılıyorum dobra yazılarına.
    Öyle haklısın ki.
    Ben de çekilişlere katılıyorum. Ne yalan söyliim seviyorum valla. Ama çok kızıyorum kendilerine gelmiş hediyeleri satan bloggera. Hadi diyorum haklı belki de cildine hiç uymamış, ya sana gelen şeyi nasıl dükkan fiyatına satabiliyorsun ablacım höst yani. O zaman çok kızıyorum.
    Bir de ürünün yarısından fazlasını kullanıp satanlar var ya dövesim geliyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ona da razıyım :) Bahsettiğim olayı geçen gün twitterda gördüm, geçen yıl bir kız bloglardan ürün istemiş kullanılmayan kozmetik, kıyafet falan sanırım. Onları toplayıp satmış :s

      Sil
    2. OHA! Kim o! Ay dur mail atayım sana! :D Meraktan çatlarım.

      Sil
    3. Kim olduğunu bilsem yazının en başına adını altın harflerle kazırdım :))

      Sil
  3. beğenmediğim bir ürün hakkında yazı yayınladığımda, gelip de bana ver ben seve seve kullanırım diye yorum bırakan insanlar oluyor ve ben buna baya şaşırıyorum.
    kardeşim ben buna hatırı sayılır bir para ayırıp almışım, beğenmediysem de mecburen kullanırım, olmadı anama bacıma veririm, ne diye tanımadığım adama göndereyim? ekmek değil su değil, nasıl isteyebiliyorlar anlamış değilim.
    iyi ki yazmışsın, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu blogun fan sayfalarında ya da twitterdan paylaşılan fotoğraflara asılanlar var bir de "bana yolla, bana ver" diye.. Yüzsüzlükte sınır yok :)) İşte o yüzden sokağa çıkamayacak halde bile olsam ben yapamam :s

      Sil
  4. yazdıklarına tamamen katılıyorum canm. yardım makyaj malzemesiyle olmaz çok haklısın.
    *
    bu arada Balm kapatıcıyı ben 20 tl'ye almıştım geçen ay. 8 mart indiriminde 10 tl'ye görünce içim gitmişti. şimdi sen de 12 tl yazınca acaba kazıklandım mı diye düşündüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de %40 indirimle aldım sanırım The Balm'ın indirimleri konusunda hatlarım karıştı artık :D
      İlk aldığım allıklarıydı, yazın ikincisi %50 indirimle 35 lira olduğu zamanlar almıştım, şu anda indirimsiz halleri bile ilk geldiği zamankinden ucuz olduğu için kim kimi kazıklıyor çözemedim :D Umarım eski ürünleri satmıyorlardır bize! :s

      Sil
  5. Öyle güzel öyle dobra dobra yazmışsın ki bazı insanlar dobra insanlardan korkarlar ama korkulmaması gereken tek insan tipidir içide dışıda birdir arkandan konuşmak direk yüzüne söyler senin gibi insanlar çok az kaldıı :) hep böyle dobra dobra kall

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle devam ederken bir gün toplanıp beni dövmeye gelecekler diye de tırsmıyor değilim :)) Bu kadar entrikanın içinde ben doğru bildiğimi söylemeye devam edeceğim çünkü normal hayatımda da böyleyim, blog için değişmeye lüzum yok :) Zaten olduğu gibi olan insanlarla fikirler uyuşmasa bile daha çok kabul görürler..

      Sil
  6. çok doğru şeyler yazmışsın.. 10dakikagecikiyorum blogunda böyle bir yazı yayınlanmıştı.Sanıyorum onu örnek alanlar oldu ve iş bu noktalara geldi..ben birçok hediye çekilişe katılmıyorum, eğer içlerinde denediğim bildiğim ürünler varsa; hiç kullanmayan birine gitsin istiyorum. Kullanılmış ürünlerin satışa çıkarılmasını da kendimce uygun bulmuyorum.Bu konuda ne kadar üzücü durumlar yaşandığına dair birçok olay duyduk.Ekonomik olarak çok sıkıntı çektiğim zamanlar oldu benim de, ama makyaj malzemesi alamadığım için üzülmedim hiç, yokluk zamanlarında insanın daha farklı öncelikleri oluyor. Makyaj malzemesine olan ihtiyaç en son düşünülecek konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yazıyı görmedim, Öykü de eminim son derece iyi niyetle video yaptı ama orada ürünlere talip olacak kişilerin niyeti bilinemez.. Hatta ürün göndermek isteyen bloggerlar bile bunu propaganda için kullanabilir :)
      Çocuklarımız aç uyuyor, sütü kesilen annelerimiz intihar ediyor ve bizim buğdayımız, bizim kaynaklarımız başka ülkelere peşkeş çekilirken kimsenin ruhu duymuyor, kimse bunlara ses çıkarmıyor... Ben Müslüman bir ülkede yaşadığıma inanamıyorum bazen.. Dilerim sosyal eşitliğin sağlandığı, insanların açlık sınırında yaşamak zorunda bırakılmadığı yarınlarımız olur..

      Sil
  7. cok haklısın canım cok guzel yazmıssın. ben kullanmadığım urun varsa verırım bır tanıdığıma sonucta kullanılan urunle cekılıste olmaz veya satılmazda benım gorusum sana katılıyorum. ıyı olsun uygun fıyatlı olsun ama benım olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar bizim evlatlarımız, gerekirse sarılır yatarız :D

      Sil
  8. zamanında ekşiye şöyle yazmışım:
    "bu aralar benim de sayısındaki artışla dikkatimi çeken oluşum. bu bloglar hakkındaki genel görüşlerim ise şöyle:

    1. bir kısmının kozmetiğe ilgi duyan, meraklı insanları doğru yönlendirmek için açılmış bloglar olduğu belli. kaliteleri tartışılmaz.
    mesela:
    ürün tanıtımlarındaki başarısıyla ..(sitelerin isimlerini yanlış anlaşılmasın diye sildim)

    makyajlarının hastasıyım! http://rodeo.net/killercolours/

    2. diğer kısmı ise ilk gruba özenerek açılmış,
    kozmetik mağazalarına ve online kozmetik sitelerine tester, tester diye yüzsüzlük yapan, alamadığında da bunu blogunda ağlayarak anlatan;
    ancak kendisine gönderilen ürün örneklerini "ay testerlarım harika, bunu sonra yazıcam, onu da sonra yazıcam, şunu da sonra yazıcam.","ay bi kullanımlık, hiçbişey anlamadım kii", "orjinal boyunu alırdım ama çok pahalıymış:(" tarzı yazılarla donatan,
    saçma sapan ürünlere paralar saçıp sonra da "project pan" adı altında "şunu odama sıktım bitirdim, bunu popoma sürdüm bitirdim" tarzı yazılar yazan bloggercıktırlar.
    ek olarak birinci grubu ölesiye kıskanır, onların izleyici sayısına ulaşmak için de çekiliş yapıp, kendilerinin yarılayıp beğenmedikleri ürünleri türkiye'nin çeşitli illerinde yaşayıp kozmetik ürünlere kolay ulaşamayan insanlara kakalamaya çalışırlar."

    bu tavır başka insanlardan da tepki almış olmalı ki artık bloggerlar çekiliş ürünlerinin çekilişe özel alındığını belirtmek zorunluluğunu hissediyor. böyle olmalı da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu iki gruba da girmiyorum di mi? İkinci gruba giriyorsam kafama sıkar giderim :D
      Ben ikisinin arasında bir yer edilenbilmek için bir çekiliş yapmayı düşünüyorum ama karar vermiş de değilim. Birine bir şey söylüyorsun zahmet edip yazdığına yanıt vermiyor ama 300-500 izleyicimiz olsa öyle mi olur? :D :D
      Popo olayına bittim :D Bana da Avon'dan mor bir ruj gelmiş nereye sürülüp bitirilir ki bu? :)) Adamlara üyelik başvurusu yaptım, temsilci yapacaklarına bir tane ruj yollamışlar :s
      Çekilişlerin biteceği günü ajandalarına yazıp beklemeye geçen ablalara sevgiler..

      Sil
    2. tabi ki sen 2. gruba girmiyorsun. sanırım 3. bir grup tanımı da eklemeliydim, yazım eksik olmuş. ha bu kadar yermeme rağmen düzgün makyaj yapmayı da, doğru ürün seçmeyi de bu bloglardan öğrendim, yalan yok.

      Sil
    3. Makyaj birkaç videoluk iş bence :) Yani bu da biraz yetenek ve zeka işi. O kadar blog takip edip hala kapatıcı nereye sürülür falan diye soranlar oluyor :s

      Sil
    4. Merhaba Seçil
      Blogunu bugün keşfettim ve yazdıklarından hem çok keyif aldım hem de çoğunda sana hakverdim.Bu konuda da ne kadar haklısın.Kozmetik ve makyaj bloglarını okumayı kim sevmez ki ama şimdiye kadar yorum yazan arkadaşların da söylediği sebeplerden dolayı hiçbir çekilişe katılmadım.Kullanılmış ve denenmiş kozmetiklerin hijyenik nedenlerden dolayı hediye edilmesine birilerine yardım !!! için gönderilmesine kesinlikle karşıyım.Senin de dediğin gibi yaşadığın şehirde büyük kozmetik marketleri yoksa küçük dükkanlar da mı yok.Kozmetik fiyatlarıda eskisi gibi pahalı değil artık.Herkesin kendi bütçesine göre alabileceği o kadar çok marka ve ürün var ki.Ayrıca sırf denemek için dünya para döküpte blogta yazmak için ürün de alamam ben.Bazı konuları kullanmayı ve istismar etmeyi ne çok seviyoruz millet olarak.Ahh ahh ne dertliymişim ben de :))
      Bu arada bu kadar çok blog içinde bir halt ettim blog açtım.iyi mi ettim kötü mü bilmiyorum.Bloguma beklerim yine de :))

      Sil
    5. Bu yorumunu atlamışım :) Söylediklerine katılıyorum..
      Blog açmayı kimse sınırlayamaz canım.. Canın ne istiyorsa onları yaz.. Herkes doğru olanı bulup takip ediyor zaten ;)

      Sil
  9. Kozmetik bloglarınla çok ilglenmiyorum bakıp geçiyorum..Bazı kullanmak isteyip henüz kullanmadığım ürünler olursa okuyorum. Ama en büyük sebebi bu yazdıkların gibi şeyleri çok gördüğüm için.. Kullanılmış olanları hediye eden satanlar, çok garip gelmiyor.
    Çekiliş blogum da ise duyurmuyorum bile..Blog dünyası da çok entikalı bir yermiş. Kadın faktörü her yerde iş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani aslında hem eğlencel hem sinir :s
      Ezberledik, anladık artık gölgeli gözler, konturlu yanaklar.. Bu konuda Bilgen'e bayılyorum, makyaj videolarını açıp dinliyorum, son olarak makyajına bir bakıyorum son hali nasıl diye :))
      Sınıflandırılmış bloglar yerine daha hayatın içinden paylaşımlar artarsa, insanları çok da fazla heveslendirmemiş oluruz..

      Sil