14 Mayıs 2013 Salı

Nisan Favorileri-Yüz Fırçaları RT-ELF-CS



Nisan favorileri diye başlayıp, bitirememe ihtimalimin yüksek olduğu yazı dizimin ikincisine hoş geldiniz efendim :)
Fırçaları bile iki yazıya böldüm, nitekim göz fırçalarının fotoğraflarına yazı yazmak bile uzun bir vakit alınca geniş geniş anlatayım istedim..
İlk kez favoriler yazısı yazdığım için fırçaları da ekledim, genel anlamda favori fırçalarım da diyebiliriz yani..
Kullandıkça elimdeki diğer sünger ve fırçalardan da bahsetmeye devam ederim..
1-Real Techniques Expert Face Brush
Öncelikle ben bu fırçaya çok çıldırmıyorum... Çünkü bahsedildiği gibi çizgilenme yapmıyor falan değil, yanlış kullanımda bu fırçayla bile hata yapmanız olası.. Fondöten uygulamak için sürekli ELF powder brush kullandıktan sonra elimin alışması biraz zaman aldı, kıl boyu kısa olduğu için aynı kuvvetle uygulamaya devam ederseniz yüze daha fazla basınç iletiyor, sık kıllı olması da buna bir etken..
Bu fırçayı en etkili kullanma yöntemi, elin üzerinden ya da cam tabaktan fondöteni alıp, yüze dokundurup çekerek yani tamponlayarak uygulamak ve yuvarlak hareketlerle dağıtmak.. Düz bir şekilde sağa sola ya da aşağı aşağı çekerseniz her fondöten fırçası gibi çizgi çizgi oluyor..
Yüzüme dik tutmaktansa, yassı fondöten fırçaları gibi hafif açılı tutarak yan yüzlerini kullanıyorum, kılları bu yönde kısalarak gittiği için fondöteni tutuşu ve uygulaması çok başarılı. Dik tuttuğumda söylediğim gibi fazla  basınç yapıp yüzümü acıtıyor. Biraz hassasız da :) En sinir özelliği tabii ki temizliği... Hemen yıkamayıp toplu yıkamaya bırakırsam, sabunun üzerinde çitilesem bile bembeyaz olmuyor. Alışveriş detayları için Amazon yazıma bakabilirsiniz, almak isteyenlere yardım edebilirim.
2-Real Techniques Blush Brush
Allık uygulaması için yine yan yüzlerini kullanıyorum. Bu fırça da diğerinin aksine çok uzun kıllı olduğu için çok fazla esnek, allığı sürerken aksi yönde yamuluyor resmen.. Allığı tozutmadan, az ürün alarak uyguluyor eliniz bu duruma alışana kadar az mı geldi çok mu oldu diyip birkaç kat uygularsanız aslında hiç de doğal bir uygulama çıkarmıyor ortaya :) Bu yüzden bazen sinirimi bozuyor, pudra için kullanıyorum kendisini. Yine de hakkını yemeyeyim allığı doğal uyguluyor ve kolay temizleniyor. Özellikle bir iki defa kullanılmış halleriyle fotoğrafladım, çünkü sık kıllı olmasına rağmen ELF powder ve complexion fırçaların daha temiz kalabildiğini görün istedim.
3-Studio Basics Fondöten Fırçası
Studio Basics'in ismini hatırlamadığım ama Trendyol'da vs sıkça satılan yüz setindeki fondöten fırçasını kapatıcıyı pıt pıtlamak için kullanıyorum, aslında bu iş için üçgen süngerler daha kolay ve daha çok tercih ediyorum ama bu fırça da açılı kesilmiş kıllara sahip ve diğer fondöten fırçalarına göre biraz kalın kesitli olduğu için seviyorum. Ayrıca Fred Farrugia krem bronzer'ı uygulamak için de kullanıyorum-dağıtmak için ELF stipple ya da Ecotools'un dörtlü setteki fırçasını kullanıyorum. Bu bronzer'ı soranlar olmuştu, sanırım hala satışı var o yüzden bahsedeyim, göründüğü kadar koyu değil, dağıtınca çok doğal duruyor. Ama bence çok gerekli bir ürün değil, set halinde almaya değmez..
4-ELF Studio Small Stipple
Nereye çekerseniz oraya gelebilecek bir fırça.. Benim göz altlarıma biraz büyük geldiği için, burun çevreme kapatıcı, fondöten sürerken kullanıyorum. Kontur, aydınlatma için krem ve toz ürünlerle kullanıyorum. Abisinden farkı daha sık ve yoğun olması. Kısa kıllı olması nedeniyle daha tok bir fırça bu yüzden kullanırken sağa sola açılmıyor..
5-ELF Studio Stipple
Dairesel kesitli olmadığını hissetmiş olmama rağmen bir fondöten, bir allık uygulaması için iki tane almıştım. Tabii ki Inglot falan gibi sık kıllı ve tam dairesel olmadığı için fondöten uygulamasında zayıf kalıyor. Yuvarlama hareketine müsait değil, tamamen pıtlatarak fondöteni uygularım diyorsanız deneyebilirsiniz. :)
Onun dışında allık uygulamasında çok başarılı, yalnız duo-fibre yapısından dolayı allığa dokundurduğunuzda toz toz olmayan ürünleri bile tozutuyor. Allığı abartanlar için çok ideal. Yine toz ve krem kontur ürünlerini ve Essence sıvı allığı dağıtmak için de bu fırçayı kullanıyorum..
Ben %50 indirimle 1,5 dolara almıştım, bu fiyata bulamazsınız ama ELF UK sitesinin fiyatları da fena değil.. Bunu almayın gidin Flormar alın diyemem çünkü kullanmadım ama Flormar fırçalardan yıkadıkça boya aktığı için ben artık almıyorum. Bu fırçalarda studio serisinde asla dökülme olmuyor, fiberlerin uçları inceltilmiş yüzünüzü acıtmıyor yani çok yumuşak :)
Tek sorunları her zaman aynı kalitede olmuyor aldığım iki fırçadan birinin sapı oynuyordu örneğin.. Normal seri de kıl döküyor..
6-Coastal Scents Fan Brush Black
Şu anda sitesinde başka bir çeşidi var sanırım. Benim ilk fan fırçam ve bu şekilde stipple seçmekle çok doğru karar vermişim çünkü aydınlatma, allık, kontur her işi yapıyor. Tüm renkleri birbirine karıştırmak için çok başarılı, zaten kocaman.. %40 indirimle 1.49 dolara almıştım :)
Kesit kalınlıklarını ve boyut farklılıklarını görebilmeniz için şöyle bir fotoğraf çektim..
7-ELF Studio Complexion Brush
Fazla pudra kullanmadığım için bu fırçayı yıkayıp, geldiğinden beri çeyiz diye saklamışım resmen... Fakat son dönemlerde ciddi düşünüyoruz.. İnanılmaz yumuşak, saplı bir kabuki gibi düşünebilirsiniz, kabukiye göre dar olsa da sık ve yumuşacık kıllarıyla pudra, allık her şey uyguluyor.. Sabitleme pudrasını dokundurarak uygulamak için çok iyi.. Allık uygularken yukarı doğru çektiğinizde açılarak yanağınızın şeklini alıyor. Yani her noktaya bir kerede ulaşıp eşit bir uygulama yapmış oluyorsunuz. Ne demek istediğimi çok anlatamadım ama öyle yani :) Yassı, yarım porsiyon kabuki gibi tipini ben çok sevdim :) 
8-ELF Studio Powder Brush
Aaa son fırçaya geldik, daha birkaç saat yazardım oysaki :) Şekilden görüldüğü gibi fondöten uygulaması için düşünüyorsanız Expert fırçayla arasında ciddi boyut farkı var. Ama uygulaması bana hala daha kolay geliyor. Benim yüzüm için kesinlikle çok büyük, burun çevreme pek uygulayamıyordum. Fakat sağa sola çeke çeke fondöten- bb krem uygulayanlar için bile hataya mahal vermeden sonuca ulaşıyor bu fırça.. Yoğun kılları sayesinde fondöteni ince bir tabaka halinde yayıyor, kesinlikle ürün emmiyor. Bunu anlamanın en kolay yolu da likit ürünlerle kullanılmasına rağmen fırça görsel olarak kirlenmek bilmiyor.. Dikine saklıyorsanız üstü toz olabilir, bu yüzden çekmecede bile olsa her kullanımdan önce fırçaları parmağımla açarak silkeliyorum, temiz bile olsa kuruturken böyle olabiliyor çünkü.
Bunu kullanırken fırçayı fondötene batırmak yerine, genelde fondöteni parmağımla yüzümün çeşitli bölgelerine dokundurup daha sonra yaymaya başlıyorum...
Pudra için çok tercih etmiyorum, zira Bilgen'in uyguladığı şekilde bana çok ağır kaçan bir pudra uygulaması olur sanırım :s Küt bir fırça olduğu için sabitleme pudrasıyla bile bu fırçayı yan yana hayal edemedim şu an. İsminin powder brush olması da bize ELF'in bir şakası zaten :)
Yine aynı kapanış cümlesiyle gireyim.. Buraya kadar okudunuz mu?
"Kes tıraşı özetle hangi fırçayı alalım yani?" Diyorsanız, açın Amazon'u RT Expert, ELF stipple, powder, complexion'ı alın. Fondöten, allık, pudra her ihtiyacınız görülsün... Sonra gümrükten geçmesin, ben de blogu kapatıp gideyim :)
Herhalde tüm bloglara en çok giden soru "uygun fiyatlı fırça nereden alırım" oluyordur. Ben buradan sadece Essence göz fırçalarını, Ecotools ve Studio Basics'in bir setini aldım. Cloud10 sitesine de verecek eurolarım yok açıkçası bu yüzden riski göze alıp amazon ve coastal scents sitelerinden alışveriş yaptım ve ELF'lerimi sağ olsun arkadaşım Amerika'dan getirdi. Anneler günü indiriminde alamadıysanız yine bir %50'de The Balm'ın fırçalarını tavsiye ederim size de...
*Ben yazmaktan yorulmuyorum, siz de okumaktan yorulmuyorsunuz ya bayılıyorum size :)
*Sizi bu eziyetten kurtarmak için video çekmek istiyorum ama evim müsait değil. Cesaretim, zaten yok :)
Bilgen'in canlı yayınında bile heyecan yaptım konuşamadım :s Gerçi izleyenler "yeter bi sus da Bilgen konuşsun" demiş olabilir. Merak edenler için o canlı yayınlar silindi, acuk özele girmiştik :)
*Gelen adrese göre, hediyelerim bir öğrenciye gidecek bu yüzden çok mutlu oldum... Yeni çekiliş için biraz bekleyebilirim. Bazı nedenlerle hırs yaptım, blogun "kalitesini" arttırmam lazım :) Bu yüzden şimdiye kadar üşenip yazmadığım ürünlerle ilgili deneyimlerimi paylaşacağım..
*Tüm bedenim ağırırken şu yazıyı yazabildim ya daha da bir şey demem kendime ;)

6 yorum:

  1. Ben de 15$a ELFin profesyonel fırça setini almıştım, seninkilerle aynı neredeyse, benim de allık fırçamın sapı koptu, pudra fırçamdan olur olmaz tüyler çıkıyor ama yine de pudra içib kullanıyorum onu ben genel olarak özellikle kabukisi 3$ falandı aşırı memnunum :) arada kampanya maileri geliyor nefret ediyorum türkiyeye kargolarının olmamasına :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her seriden alacağım fırça olduğu için tek tek seçmiştim ama mineral olanları da normal seriyi de pek kullanamadım :s
      Contour brush falan var mineral seriden onu da fazla sağlam yapmışlar çok sert :D
      Tüm yaz o mailleri takip edip siparişleri verince direk aboneliği iptal ettim. Her güne yeni bir Elf kampanyasıyla uyanmak çekilir dert değil zaten adamlar doğum günlerini 2 ay süren kampanyalarla kutladılar bir ara hiç bitmeyecek sandım :)))

      Sil
  2. ayy bu nasil guzel bir fotograflama olmus? tek kelimeyle bayildim ozellikle son kareye :-) benim en buyuk skintim urun fotograflama ceple cekiyorum ugras/duzelt vallahi useniyorum :( secilcim fircalar ayri guzel fotolari ayri, neyle cektin? sorabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canon 550 D makine 18-55 mm lensle çektim canım :)
      Aslında 50 mm sabit lensim olsa daha iyi makro çalışırım ama makinenin özelliklerini çok bilmeden anca bu kadar çekiyorum :))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Amazon'dan aldım blog içinde aratırsan fiyatları kargo ücreti falan da yazılı cloud'dan ucuza geliyor..

      Sil