27 Kasım 2012 Salı

Gratis İndiriminde Yaşadığım Sorun

Gratis'in %50 indirimi ile yaptığım alışverişte The Balm markasının üç ürünü indirimsiz olarak fişime yansımıştı. Bahama Mama indirimle ve orijinal fiyatıyla alakasız bir şekilde 30 lira olarak okunmuş kasada. Kampanyaya dahil olmayan bakım ürünleri de aldığım için fişi incelemek benim için çok zor oldu, indirim oranları fişin en altında yazıyor ve hangi ürüne ait olduğu yazmıyor, ürün kodları yazılı sadece. İndirimsizliğin bu 3 üründen kaynaklandığını hesaplamak oldukça zamanımı aldı.. Bugün beşinci kere mağazaya giderek fiyat iadesi talep ettim. Mağaza müdürü baktı baktı baktı "8 lira alacağınız var" dedi!? Bahama Mama 24 liraymış, indirimli 12 benim ödediğim 30 lira ile farkının 8 lira olduğuna karar verdi! Diğer ürünler ise Sexy Mama 12, Balms Away 15 lira şeklinde etiketlendirilmişti, ısrarla sordum onlar da ısrarla tüm ürünlerin etiket üzerinden %50 indirimli olduğunu söyledi. Kasada da BB krem gibi bakım ürünü olan kozmetiğe girmeyen ürünleri deneyerek aldık. Bana söylenen tutardan daha fazlası kartımdan çekildiği için eve gelip tek tek inceledim fişi ve Facebooktan Gratis ile iletişime geçtim. Tüm The Balm ürünlerinin indirimde olduğu, kasada bazı ürünlerde sorun çıktığı, fişimle gidersem yardımcı olunacağı söylendi. Fakat mağaza müdürü Sexy Mama'nın 6 liraya satılamayacağını söyleyerek kendi çapında Gratis'i kurtardı.. Ben de biliyorum bu fiyata satılamayacağını, satmayacaksan o etiketi oraya basmayacaksın! Tüketici hakları yasası gereğince, ürünün satış anındaki etiketi fiyat olarak baz alınır! Sattığınız ürünlerin bile ne olduğunu bilmiyorsunuz, en azından mağaza müdürü olabilmişseniz yasalardan haberdar olun!
En nihayetinde alınabilecek sadece bu iki ürünü buldum. Tüm ürünleri iade alması gerekeceği için kartıma para iadesi de yapmadı! Sadece Bahama bronzerı iade alıp, kasadan tekrar geçip manuel olarak indirim yapmayı yine başaramadı! 30 liraya iade alıp 15 lira düşürdü bu kez de! Yani bronzer indirimle 12 liraya geliyor ama bana yanlış sattıkları tutar üzerinde %50'sini iade etmeye kalktı :s 3-5 liralık fiyatlar bile olsa hem mağdur durumdayım hem kafasına göre iş yapıyor hem de hala hesap yapamıyor!  Birçoğunuz bu indirimde ürün bulamadınız ama ben de bulduğum ürünlerle sorun yaşadım. Zaten sorunsuz alışverişim olan hiçbir mağaza yok sanırım... Bu kadar da şanslıyım.. Facebooktan Gratis merkeze bir geri bildirimde daha bulundum, dilerim daha işini bilen kişilerle çalışma imkanı bulurlar. Türkiye'de 100. markasını açmış marka değeri olan, kurumsal bir şirketin tüm şubelerinde kaliteyi eşit seviyede tutması gerektiğini düşünüyorum.. Franchise verilerek al bu mağazayı nasıl işletirsen işlet mantığındaki bir marka değil en nihayetinde.. Ve ben de haklarımı hiçbir zaman bir başkasının eline teslim etmem, peşinde olurum! En nihayetinde tanıtımlara katılıp ücretsiz ürün talep etmedik kimseden..

13 yorum:

  1. Gratiste etiket sıkıntısı hep var.
    Dün en yakın arkadaşımla avm içi Gratisten alışveriş yaptık. Sonra bugün bir de evime yakın olanına gitmek istedi. Balm'n renkli nemlendiricisine hasta oldu stok yapayım dedi. İyi dedik gittik. Dün indirimle 20tl'ye aldığı ürünün bugünkü mağaza fiyatı 32tl gözüküyordu. Dedik dün şu mağazanızdan aldık orada 40dı bu. Sonra kasadan okuttular aaa evet doğru diyorsunuz biz düzeltmeyi unutmuşuz dediler! Sonra The Balm standına şöyle bir baktık etiketler ya yok, ya yanlış fiyatlar!
    Eee ama ayıp değil mi bu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an The Balm'ın bazı ürünleri zaten indirimliymiş diyorlar.. Ama böyle bir indirim olsa zaten katalogda olurdu ve en nihayetinde fiyatı standart ürün bunlar. Benim aldığım bronzer işte 30 lira nedir? Ne normal satış fiyatı ne %50 si..
      Ama aklınızda olsun nerede olursa olsun etiket fiyatı geçerlidir, yasal olarak bu böyle..

      Sil
    2. Açıkcası 26 kasımda the balm standında bazı ürünler indirimliydi kasada da o indirimli fiyattan %50 indirim yaptı sorun ordan kaynaklandı ancak kimse onu anlamayı başaramadı. Aynı sorun bende de oldu bir ürünüm indirim yapılmamış gözüktü sorunu anlattım birde suçlu oldum düşünün artık.

      Sil
  2. Bu indirimde fiyatlarda baya sorun yaşanmış.Sanırım özellikle de the balm ürünlerinde.Ben her zaman fişimi kontrol ederim.Benim aldığım ürünlerde de fazla tahsil edilmişti.Fişi inceleyip söylediğimde nakit olarak iade ettiler.fazla ürün olunca incelemesi de zor oluyor tabiki.eminim fişini incelemeyen bir çok kişiden fazla ücret alınmıştır.ayrıca bugün duyduğuma göre balm jovi paleti indirimin ilk günü yanlışlıkla 16tl civarında bir fiyata satmışlar.sana da olumlu dönüş yapıcaklarını düşünüyorum.aldıklarını güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana palet satmak için kasada tek tek denedi sanırım Meet Matte paleti 16 lira okumuştu, 16, 24 ve 30 lira dedi paletlere şimdilik far almayacağım için diğer ürünlerini tercih ettim ama bu yazdıklarım sorunun çözülmüş hali :) sadece bronzerın fiyatını düştüler onu da nakit iade etmedi yerine ürün almam gerekti.. Manuel indirim olayı ve indirimin kasada düşmemesi düşündürücü aslında, sonuçta zaten indirimden önce çalışan kızlar istedikleri ürünü ayırmış ve mağaza müdürü istediğine istediği oranda indirim yapabilir :s

      Sil
    2. Evet benim sorunumda buydu kasada önce okuttu 16 tl dedi sonra etiket fiyatları değiştirildi ve indirimli fiyat yerine ilk fiyat olan 60 tl okutuldu maalesef sonrada bize sanki hata yapmışız gibi davrandı çalışan bir iki bayan. İnternette de baktım bazı mağazalar da 16 tl bazılarında 30 tl olarak geçmiş.

      Sil
    3. Gratis son mesajıma cevap vermedi :) Muhtemelen çok fazla şikayet alıyorlar ama en nihayetinde bu indirimle mağazalara çok kişi çektiler ve iyi bir satış yaptılar, hata yapma lüksleri olamaz...
      Ben 3 günde 5 kez mağazaya gittim, 20 kasa ürün geldi dediler hemen ertesi gün indirim başladı ama eminim ürünleri kendilerine ayırdılar ya da indirimden sonra çıkaracaklar, asla yeni ürünler yoktu mağazada, yalnızca bi zahmet twilight koleksiyonu eklenmişti :s
      Neyse sonuçta neresinden baksak karlı alışverişler oldu :)

      Sil
  3. Bende gittiğimde indirim felan yok dediler :(( Hiç bişey alamadım, Bu gratisteki kızların dünyadan haberi yok ya :( Kaç kez ten rengimden koyu pudra verdiler hatırlamıyorum artık... Geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yüksek bir ışıklandırma var içeride ve sarı ışık olduğu için doğal görüntü anlaşılamıyor. Bilek yanlış deseler de ben bileğimde deneyip dışarı çıkıp bakıyorum ya da yüze uygulanıp dışarıda aynayla bakılabilir. Kızlardan hayır yok :)
      Adana'da cama ilan bile asmışlardı indirim var diye :s Bir günlük, tek üründe indirim olduğu zaman bazen haberleri olmuyor kasada fiyat düşüyor ama bu indirim bütün yurdu çalkaladı yahu nasıl haberleri olmaz! :)

      Sil
  4. Cidden bi gariplik vardi niye bole oluo bilmiyorum baska magazalarda da oluyor atiyorum bi subede etek 30 digerinde 36 nie bole diosun serbest piyasa dio lar;))))) gule gule kullan canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Yazın Watson's Turkcell indiriminde açıklama yazmışlardı mesela indirimli ürünler için en fazla %30 indirim olacak falan diye ama orada da kasada %10 falan ancak düşüyordu.
      Balm ürünleri için katalogda bir şey yazmamasına rağmen fiyatları indirimliymiş bazıları %50 ye girdi bazıları girmedi ilginçti :)

      Sil
  5. ben indirim gününün sabahı erkeden gittim. Hem de açılalı henüz 3 gün olmuş yepyeni bir şubesine..O saatte bile reyonlarda doğru dürüst ürün kalmadığı gibi, kalanlarda hep denenmiş, parmak izleri, rujlar açılmış,kalemlerin ucu yok vs. Twilight serisi zaten skandal..hala göremedim..Bu sabah boş standı koymuşlar..Ürünler ne zaman gelir dedim "3-5 güne gelir heralde" şeklinde açıklayıcı bir cevap verdiler..Faceden yazdığım hiç bir soruya yanıt alamıyorum zaten...yani her yönden şahaneler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gittiğim de Adana'daki 2. mağaza ve açılışında bazı ürünler ve testerlar daha gelmemişti. İndirim öncesi kalan ürünleri satmak istediler sanırım ya da daha fazla ürün koyup daha fazla zarar etmemiş oldular..
      Nitekim dün uğradığımda yılbaşı temalı ürünlerle dolu gayet düzenli bir mağazaydı..
      Koleksiyon ürünü artık gelmez zaten :( İndirim günü çok şikayet aldılar o yüzden cevap veren olmamıştır, benim de son yazdığıma hala yanıt yok :)

      Sil